אפליקציית אנגלס
יותר כיף באפליקציה!
הורדת האפליקציה
המשך באתר הרגיל
דלג לתוכן העמוד

"פחות חיבור למסכים - יותר פעילות גופנית!"

ד"ר דב דרורי מומחה ילדים כללית קרית מלאכי בהמלצות לאימוץ אורח חים בריא לקראת החזרה לבית ספר


ד"ר דב דרורי, רופא ילדים בכיר של שירותי בריאות כללית בקריית מלאכי, מעניק  להורים בקריית מלאכי המלצות לאימוץ אורח חיים בריא ואיתור בעיות היכולות להשפיע על ההישגים של הילדים.  ד"ר דרורי מסביר כי כניסה למערכת החינוך, כמו כל מסגרת לימודית חדשה, כרוכה בהתרגשות רבה ובקביעת סדר יום חדש לילד ולכל בני המשפחה. החזרה לשגרה עם סיומה של חופשה ממושכת מהווה הזדמנות לאימוץ הרגלי בריאות מומלצים ומתן ידע וכלים בנוגע לילדים ולהורים בנוגע לתזונה, שינה, יציבה נכונה, פעילות גופנית - כל זאת כדי לסייע לילדים למצות  את  יכולותיהם, הישגיהם ותפקודיהם. המלצותיו לקראת החזרה למסגרות הלימודים:

שגרה: החזרה לבית-הספר ולגן כרוכה בדרך- כלל, בהתרגשות רבה, ובקביעת סדר יום המותאם ללימודים. כדי להקל על ההסתגלות מחדש כדאי לקבוע סדר יום חדש בשיתוף עם הילדים : זמן לחברים, זמן לחוגים, שיעורים, ארוחה משפחתית וכו'.

שינה: חשוב שילדיכם ישנו את מספר השעות המומלץ לגילם, ולתרגל איתם את שעות הקימה הקבועות כמה ימים לפני סיום החופש הגדול.

ילקוט: אורך רצועות הכתפיים צריך להיות שווה בשני הצדדים, חשוב לוודא שישנה חלוקה שווה של עומס המשקל. משקל הילקוט כשהוא מלא - לא יעלה על 15% ממשקל הגוף. אם יש צורך בנשיאת ספר כבד במיוחד, עדיף להדריך את הילד לשאת אותו בידיים בתנועה של חיבוק לפני החזה. חשוב מאוד להסביר לילדים שעליהם להודיע להורים אם מופיעים כאבי גב, או כתפיים, בעת נשיאת הילקוט.

תזונה והרגלי אכילה: קיימת חשיבות רבה להקניית הרגלי אכילה נכונים ולבניית תפריט מאוזן. בתכנון התפריט, יש להתחשב ברגישויות שיש לילד/ה למזון, צרכי הגדילה של הגוף, הרגלי המשפחה והעדפות אישיות של הילד/ה.

עקרונות לבניית התפריט:

חלוקת התפריט לשלוש ארוחות עיקריות ולשתי ארוחות ביניים. מומלץ שהתפריט יכלול ירקות ופירות מ 5- צבעים שונים מידי יום. לכלול את 4 קבוצות המזון בכל ארוחה עיקרית: ירקות ופירות; דגנים;  בשרים, דגים, מוצרי חלב,קטניות ; שומנים – רצוי מהצומח (למשל אבוקדו, זיתים, טחינה). חלב ומוצריו: חלב, יוגורט, גבינה – לפחות 3 מוצרי חלב ביום. 

פעילות גופנית: חשוב שלצד הזמן המושקע בלימודים, יעסקו ילדיכם בפעילות גופנית באופן סדיר ולמשך 60 דקות לפחות מידי יום (אפשר במצטבר במהלך היום).

הגבלת שעות מסך: מומלץ לנסות ולצמצם שעות מסך ככל שניתן. 

בריאות השן: תפקיד השיניים לסייע באכילה ובדיבור, והן גם משפיעות על מראה הפנים - לכן חשוב לשמור על בריאותן. יש להקפיד על הרגלי ניקיון הפה באמצעות צחצוח השיניים לפחות פעמיים ביום: בבוקר - אחרי ארוחת הבוקר;  ובערב - לפני השינה. חשוב מאוד שהילדים יבדקו כל חצי שנה עד שנה על ידי רופא שיניים, או בהתאם להמלצת הרופא. 

צוות מרכז בריאות הילד בכללית קריית מלאכי מאחל לכל ההורים והילדים שנת לימודים בריאה ובטוחה !

צילום: אופיר לוי כללית מרכז

תגובות

הוספת תגובה

שם
תוכן התגובה
תגובתך התקבלה בהצלחה ותפורסם לאחר בדיקה של צוות האתר.